Anlægsgartnere med forkærlighed for Volkswagen

Anlægsgartnerne H. Hoffmann i Risskov tilbyder alle former for anlæg og vedligehold af grønne arealer. Derfor har virksomheden en fleksibel vognpark med alle modeller fra Volkswagen Erhvervsbiler. De har service- og reparationsabonnementer, som giver besparelser på 20-30 procent.

Det startede med en Volkswagen LT i 1980

Fortællingen om Anlægsgartnerne H. Hoffmann i Risskov er en klassisk fortælling om en mand, hans bil og foretagsomhed. Henning Hoffmann startede i 1975 med at køre rundt og vedligeholde primært private haver. I dag – xx år og et generationsskifte senere – er Anlægsgartnerne H. Hoffmann en virksomhed med cirka 50 medarbejdere, som tilbyder alle former for anlæg og vedligehold hos privatkunder, virksomheder og offentlige kunder. F.eks. har man senest vundet en stor anlægsopgave i forbindelse den nye tekniske skole i Silkeborg.

Anlægsgartnerne H. Hoffmann har alle former for redskaber og maskiner – lige fra løvriver til John Deere-traktorer – men den vigtigste maskine er og bliver erhvervsbilen. Helst en Volkswagen.

“Siden 1980, hvor min far købte en Volkswagen LT, har Volkswagen været vores foretrukne bil. Vi har testet andre mærker, men har aldrig været væk fra Volkswagen, siger direktør Henrik Hoffmann.

Medarbejderne er med til at vælge erhvervsbil

Vognparken består da også hovedsageligt af erhvervsbiler fra Volkswagen i alle varianter og til alle opgaver: Crafter klarer de tunge læs og rummer alt materiellet, når der skal anlægges haver eller lægges brosten. Amarok bliver brugt til snerydning om vinteren og er virksomhedens trækhest, når de tungeste trailere skal trækkes. Og Transporter kører både som kassevogne og ladvogne med dobbeltkabine.

“Vi foretrækker dobbeltkabine, selvom lasteevnen er lidt mindre, for der kan være seks mand i kabinen, så de ikke skal køre i to biler ud til en opgave,” siger Henrik Hoffmann og tilføjer, at virksomheden får flere og flere kassevogne, så redskaber og værktøj er beskyttet mod langfingrede forbipasserende.

Henrik Hoffmann fortæller, at han er begyndt at inddrage medarbejderne i valget af erhvervsbil. “Det er jo dem, som bruger bilerne til daglig og ved, hvad der er vigtigt for dem. Generelt er de glade for de Volkswagen, som vi har. Henrik, som kører i en Crafter, siger, at den er mere komfortabel end hans egen Polo.”

Vi har typisk bilerne 4-5 år, og de kører i gennemsnit 25.000 km om året. Med et service- og reparationsabonnement sparer vi 20-30 procent på værkstedsudgifterne, og jeg behøver ikke at være inde over service og reparation. Nu er det den enkelte medarbejders ansvar at køre bilen på værksted, når servicelampen lyser.
Direktør Henrik Hoffmann,
Anlægsgartnerne H. Hoffmann
Jeg kan køre helt ind hos boligforeningerne i stedet for at skulle parkere 150 meter derfra – ofte med tidsbegrænset parkering – og slæbe grejet frem og tilbage.
Irene Erbou

Irene kører Caddy

Komforten er også en af de positive ting, som anlægsgartner Irene Erbou fremhæver ved den Volkswagen Caddy, der er hendes arbejdsbil. Især det gode sæde med lændestøtte fremhæver hun. Irene Erbou kører rundt i Aarhus og laver alle former for grønt vedligehold med græsslåning, lugning, buskrydning, hækklipning, fræsning, beskæring, plantning og sprøjtning.

“Bilen er min base. Bagklappen, som åbner højt, er fantastisk. Den kan jeg stå i læ under, når jeg fylder benzin på maskinerne og smører dem, og når jeg tager regntøj på. Og jeg sidder på kanten af varerummet, når jeg spiser min madpakke,” siger Irene Erbou.

Hun synes, at Caddy har en god størrelse. På den ene side er varerummet stort nok til at rumme både de fleste haveredskaber, maskiner og affaldssække med haveaffald – traileren er kun på krogen, når hun har en plæneklipper eller fræser med – på den anden side er Caddy så tilpas kompakt, at den kan komme ind overalt i midtbyen.

Flere fordele ved service- og reparationsabonnementer

Anlægsgartnerne H. Hoffmanns hovedkontor ligger kun 500 meter fra Volkswagen ErhvervsCenter i Risskov, så det er oplagt at købe erhvervsbiler og få dem serviceret dér.

“Vi får en virkelig god service. Da værkstedet nogle dage har aftenhold, kan vi stille en bil, som skal til service, ved fyraften og hente den næste morgen. Og hvis de har behov for at beholde bilen i flere dage, sørger de for en anden til os. De ved, at bilerne er alfa og omega for en virksomhed som vores,” siger Henrik Hoffmann.

Han roser også erhvervsrådgiverne hos Volkswagen ErhvervsCenter for proaktivt salg. “De ved, hvad vi kører i, så vi har aftalt, at de skal ringe, når de har en bil stående, som er interessant for os. Det er faktisk rart i travl hverdag,” siger Henrik Hoffmann.

Som noget nyt tegner Anlægsgartnerne H. Hoffmann service- og reparationsabonnementer til erhvervsbilerne.

”Vi har typisk bilerne 4-5 år, og de kører i gennemsnit 25.000 km om året. Med et service- og reparationsabonnement sparer vi 20-30 procent på værkstedsudgifterne, og jeg behøver ikke at være inde over service og reparation. Nu er det den enkelte medarbejders ansvar at køre bilen på værksted, når servicelampen lyser,” siger Henrik Hoffmann.

Det vil måske også interessere dig:

Nye features. Nye standarder.

Med Amarok til polarcirklen.

Mere plads til ferie.

Det vil måske også interessere dig: