Konnektivitet-tjenester fra Volkswagen

Velkommen til
Konnektivitet-tjenesterne fra Volkswagen

 Hvad er Konnektivitet?

Med konnektivitetstilbuddene fra Volkswagen holder digitaliseringen indtog i din Volkswagen og sørger for større komfort, sikkerhed og underholdning. Når din bil er forbundet med internettet, får du realtidsinformationer, påmindelser om det næste serviceinterval, streaming og netradio eller hurtig hjælp i tilfælde af tekniske problemer.

Vær opmærksom på, at tilgængeligheden af og forudsætningerne for nogle af funktionerne afhænger af den valgte tjeneste. 

--:--

We Connect og We Connect Start

Den næste generation af mobile onlinetjenester. I alle biler, der er forberedt til We Connect 1, fx den nye Golf, Passat, T-Roc Cabrio samt en lang række yderligere aktuelle nye Volkswagen-modeller fra modelår 2021 er du online, hvis du ønsker det. Og med We Connect Start2 er du også netværksforbundet optimalt med din ID.-model. Takket være det fast installerede eSIM-kort har din Volkswagen onlineforbindelse lige fra begyndelsen.

We Upgrade

Som noget nyt har du nu også mulighed for at aktivere udvalgte nye funktioner i din Volkswagen efter købet af den. Efterfølgende brugertilpasning helt efter dit behov. Det gøres meget let i din In-Car-shop i infotainmentsystemet eller i We Connect-netbutikkenOpens an external link. Her kan du som primær bruger af We Connect se de tilgængelige "We Upgrade"-funktioner til din bil og let købe dem online.

We Charge

Nu bliver det hele meget nemmere. Allerede fra DKK 0,- om måneden forbinder We Charge dig via We Connect ID.- appen med ladestationer og tilbyder eksklusive prisfordele for kunder med Volkswagen ID. Her såvel som i vores digitale håndbog kan du læse mere om, hvordan We Charge gør opladningen lettere, når du har brug for at få oplade bilen ved offentlige ladestationer i Europa.

Car-Net

Car-Net

Med de mobile onlinetjenester fra Car-Net kommer du hurtige frem og er altid opdateret med seneste nyt. Realtidsinformationer, ledige parkeringspladser og priser på tankstationer, og det hele er integreret i navigationen med Car-Net ”Guide & Inform”.
Din smartphone som fjernbetjening; med Car-Net ”Security & Service” kan du nemt og bekvemt betjene centrallåsen i dørene og bagagerummet med We Connect-appen.3

--:--

App-Connect

Udvid dit cockpit - App-Connect inkl. Wireless Apple Carplay og Android Auto flytter udvalgte smartphone-apps over på infotainmentsystemets touchscreen; Apple CarPlay™ og Android Auto™ fra Google - Innovative teknologier står til rådighed for dig, og de giver dig flere nyttige og underholdende funktioner.4

Over-the-Air -opdateringer til ID.-modellerne

Denne software omfatter justeringer og forbedringer i forhold til betjening, systemets ydelse og komfort. Udrulningen af opdateringer til alle ID.3-, ID.4- og ID.4 GTX-kunder vil ske gradvist juli. I fremtiden vil Volkswagen opdatere softwaren i ID.-modellerne hver 12. uge.

Hvilke tjenester er tilgængelige?

Er din Volkswagen-model udstyret med We Connect eller Car-Net? Eller kan den udstyres med We Connect Go? Her får du et første uforpligtende overblik over, hvilke onlinemobiltjenester der tilbydes i din valgte bilmodel.

Ansvarsfraskrivelse Volkswagen

1.
Før du kan bruge We Connect-tjenesterne, skal du have en Volkswagen ID-brugerkonto, og du skal logge ind på We Connect med brugernavn og adgangskode. Endvidere skal der separat indgås en We Connect- eller We Connect Plus-aftale online med Volkswagen AG. Med We Connect Plus har du efter overdragelsen af bilen 90 dage til at registrere bilen via www.myvolkswagen.net eller appen "Volkswagen We Connect" (fås i App Store og Google Play Store) og anvende tjenesterne i hele løbetiden for den aftalte gratis periode.
Brugen af de mobile We Connect-onlinetjenester er mulig via en integreret internetforbindelse. De tilknyttede dataomkostninger inden for Europa afholdes af Volkswagen AG inden for rammerne af netværkets dækning, dog med undtagelse af tjenesterne "Streaming & Internet" samt enkelte In-Car-apps. Til brug af tjenesten "Streaming & Internet", enkelte In-Car-apps samt wi-fi-hotspottet kan der købes datapakker via den eksterne mobiltelefonipartner "Cubic Telecom". Disse kan bruges inden for dækningsområdet i mange europæiske lande. Datavolumenet for denne pakke kan bruges af alle brugere og passagerer i bilen. Oplysninger om betingelser, priser og understøttede lande findes på: https://vw.cubictelecom.com. Alternativt kan man også benytte netradio og hybridradio via en mobil enhed (f.eks. smartphone), hvis denne kan indstilles som mobilt wi-fi-hotspot. I så fald er tjenesterne tilgængelige med en eksisterende eller en særskilt abonnementsaftale mellem dig og din mobiludbyder og kun inden for den pågældende udbyders dækningsområde. Afhængigt af den pågældende mobiltakst, og særligt ved brug i udlandet, kan der i forbindelse med dataoverførsel via internettet opstå ekstra omkostninger (f.eks. roaminggebyrer).
Brug af den gratis We Connect-app kræver en smartphone med passende iOS- eller Android-operativsystem og et SIM-kort med datamulighed og en eksisterende eller separat mobiltelefonkontrakt mellem dig og din mobiludbyder. 
Tilgængeligheden af de enkelte tjenester i We Connect og We Connect Plus kan variere fra land til land og afhænger både af bilen og dens udstyr. Tjenesterne er altid tilgængelige inden for den aftalte kontraktperiode, og indholdet kan ændres eller blive utilgængeligt under kontraktperioden. Du kan få nærmere oplysninger under www.connect.volkswagen-we.com og hos din Volkswagen-partner. Oplysninger om mobiltariffer fås hos din mobiltelefonudbyder.
2.
Før du kan benytte We Connect-tjenesterne, skal du have en Volkswagen ID-brugerkonto, og du skal logge ind på We Connect Start med brugernavn og adgangskode. Desuden skal der indgås en separat We Connect Start-kontrakt online med Volkswagen AG. Efter overdragelse af bilen kan du inden for 90 dage registrere bilen med We Connect ID.-appen (fås i App Store og Google Play Store) og anvende tjenesterne i We Connect Start i hele den aftalte gratis løbetid.
Brugen af de mobile We Connect Start-onlinetjenester er mulig via en integreret internetforbindelse. De tilknyttede dataomkostninger inden for Europa afholdes af Volkswagen AG inden for rammerne af netværkets dækning, dog med undtagelse af tjenesterne "Webradio" og "Wi-Fi-hotspot". Til brug af tjenesterne "Webradio" og "Wi-Fi-hotspot", kan der købes datapakker via den eksterne mobiltelefonipartner "Cubic Telecom", som kan bruges inden for dækningsområdet i mange europæiske lande. Oplysninger om priser og understøttede lande findes på: https://vw.cubictelecom.com. Alternativt kan du benytte tjenesten "Webradio" og "Wi-Fi-hotspot" via en mobil enhed (f.eks. smartphone), hvis denne kan indstilles som mobilt Wi-Fi-hotspot. I så fald er tjenesterne tilgængelige med en eksisterende eller en særskilt abonnementsaftale mellem dig og din mobiludbyder og kun inden for den pågældende udbyders dækningsområde. Afhængigt af den pågældende mobiltakst, og særligt ved brug i udlandet, kan der i forbindelse med dataoverførsel via internettet opstå ekstra omkostninger (f.eks. roaminggebyrer).
For at kunne bruge den gratis We Connect ID.- app kræves en smartphone med passende iOS- eller Android-operativsystem og et SIM-kort med dataoption og en eksisterende eller separat mobiltelefonkontrakt mellem dig og din mobiludbyder. 
Tilgængeligheden af de enkelte tjenester, der er beskrevet i pakkerne, kan variere efter udstyr, efter bil og efter land. Tjenesterne er tilgængelige inden for den aftalte kontraktperiode. Indholdet kan blive ændret i løbet af kontraktperioden. Du kan få flere oplysninger under www.connect.volkswagen-we.com og hos din Volkswagen-partner. Oplysninger om mobiltariffer fås hos din mobiltelefonudbyder.
3.
Før du kan bruge Car-Net-tjenesterne, skal du have en Volkswagen ID-brugerkonto, og du skal logge på med brugernavn og adgangskode. I tillæg skal en separat kontrakt indgås online med Volkswagen AG. Hvis du vil bruge tjenesterne i den fulde løbetid, har du efter overdragelsen af bilen 90 dage til at registrere bilen via www.myvolkswagen.net eller appen "Volkswagen We Connect" (fås i App Store og Google Play Store). Ved en senere registrering forkortes varigheden af gratisperioden. Anvendelse af onlinemobiltjenesten "Guide & Inform" fra Car-Net er kun mulig med det valgfri Discover Media- og Discover Pro-udstyr. Du skal desuden have en mobilenhed med internetforbindelse (f.eks. smartphone), som kan fungere som mobilt wi-fi-hotspot. Som alternativ kan du med "Business"-telefongrænsefladetilføjelsen i forbindelse med Discover Pro-navigationssystemet anvende en mobiltelefon med ekstern rSAP (remote SIM Access Profile) eller et SIM-kort med en telefon og data valgmulighed. Med den valgfri Car-Stick LTE i forbindelse med Discover Media-navigationssystemet kan du også oprette en internetforbindelse for dit navigationsapparat såvel som et wi-fi-hotspot i bilen. Car-Net tjenesterne er kun tilgængelige med en eksisterende eller separat konkluderet mobiltelefonkontrakt mellem dig og din mobiltelefonleverandør, og kun inden for det respektive mobiltelefonnetværks dækningsområde. Afhængigt af den pågældende mobiltakst, og særligt ved brug i udlandet, kan der i forbindelse med dataoverførsel via internettet opstå ekstra omkostninger (f.eks. roaminggebyrer). På grund af volumen af data, der genereres under anvendelsen af Car-Net-tjenester, anbefales stærkt, at du indgår en aftale med flatrate for data med din mobiltelefonleverandør. Brug af den gratis We Connect-app kræver en smartphone med passende iOS- eller Android-operativsystem og et SIM-kort med datamulighed og en eksisterende eller separat mobiltelefonkontrakt mellem dig og din mobiludbyder. Tilgængeligheden af Car-Net-tjenester kan variere fra land til land og afhænger både af bilen og udstyret. Disse tjenester er tilgængelige inden for den aftalte kontraktperiode og indholdet kan ændres under kontraktperioden. Du kan få flere oplysninger om Car-Net på portal.volkswagen-we.com og hos din Volkswagen-partner. Du kan få oplysninger om mobiltarifbetingelser hos din mobilleverandør.
4.
Kun tilgængelig i forbindelse med radioerne "Composition", "Composition Colour" og "Composition Media" og "Ready 2 Discover" eller navigationssystemerne "Discover Media" og "Discover Pro". App-Connect omfatter teknologierne Apple CarPlay™, Android Auto™ og MirrorLink®. Med henblik på at undgå, at føreren bliver uopmærksom på trafikken, kan kun godkendte apps anvendes under kørslen. Vær i denne sammenhæng opmærksom på, at mange apps ikke tilbydes til hver af de tre teknologier, at funktionerne kan blive ændret af udbyderen i løbet af aftaleløbetiden eller kan blive indstillet af udbyderen, og at tilgængeligheden af disse teknologier afhængigt af land kan bortfalde. Oplysninger om kompatibiliteten med smartphones findes for Apple CarPlay™ på https://www.apple.com/dk/ios/carplay/, for Android Auto™ på https://www.android.com/intl/da_dk/auto/ og for MirrorLink® på https://mirrorlink.com/.