Kvinde læner sig op ad en Volkswagen og kigger på sin mobiltelefon

Se, hvilke onlinetjenester der står til rådighed for dig

 Hvad er Konnektivitet?

Konnektivitetstjenesterne fra Volkswagen forbinder din bil med internettet, giver dig mulighed for mere komfort og underholdning og kan hjælpe dig i nødsituationer. Således modtager i tilfælde af et motorstop hurtig hjælp, trafikinformationer nærmest i realtid, bedre underholdning takket være streaming og netradio eller, hvis du ønsker det, påmindelse om næste serviceinterval. Desuden bevarer du overblikket over mange vigtige tjenester og informationer om din bil via din smartphone.

Vær opmærksom på, at tilgængeligheden af og forudsætningerne for nogle af funktionerne afhænger af den valgte tjeneste. Hvilke mobile onlinetjenester der er tilgængelige i din Volkswagen, kan du se her:                  

Kvinde stiger ind i en Volkswagen

VW Connect og We Connect

Den nyeste generation af mobile onlinetjenester. I alle biler, der er forberedt til VW Connect eller We Connect1 såsom Golf, Passat, Tiguan samt mange andre nye Volkswagen-biler er du online fra starten, hvis du ønsker det, takket være fast installeret e-SIM-kort.

Person kigger på en mobiltelefon og betjener Volkswagen-appen

VW Connect og We Connect til din ID. 

VW Connect og We Connect til din ID.2 forbinder dig med din bil. For takket være et fast installeret eSIM-kort er din ID. klar til onlinebrug fra starten og byder på underholdning, onlinetrafikinformationer, fjernfunktioner og meget mere. 

Upgrades

Som noget nyt har du nu også mulighed for at aktivere udvalgte nye funktioner i din Volkswagen efter købet af den. Efterfølgende brugertilpasning helt efter dit behov. Det gøres meget let i din In-Car-shop i infotainmentsystemet eller i Volkswagen Connect-shoppenÅbner et eksternt link. Her kan du som primær bruger af  VW Connect/ We Connect se de tilgængelige "Upgrades"-funktioner til din bil og let købe dem online.

We Charge

Nu bliver det hele meget nemmere. Allerede fra DKK 0,- om måneden forbinder We Charge dig via Volkswagen- appen med ladestationer og tilbyder eksklusive prisfordele for kunder med Volkswagen ID. Her såvel som i vores digitale håndbog kan du læse mere om, hvordan We Charge gør opladningen lettere, når du har brug for at få oplade bilen ved offentlige ladestationer i Europa.

En blå Sharan parkerer i vejkanten foran glasfronten på en bygning

Car-Net

Med onlinetjenesterne fra Car-Net når du hurtigere frem til destinationen og er optimalt opdateret – takket være trafikinformationer nærmest i realtid, tankstationspriser eller visning af frie parkeringspladser. Og med din smartphone som fjernbetjening kan udvalgte funktioner let betjenes uden for din bil.3

--:--

App-Connect

Udvid dit cockpit – App Connect flytter udvalgte smartphone-apps over på infotainmentsystemets touchscreen: Apple CarPlay og Android Auto fra Google – begge innovative teknologier står til rådighed for dig, og de giver dig flere nyttige og underholdende funktioner. 4

Over-the-Air -opdateringer til ID.-modellerne

Denne software omfatter justeringer og forbedringer i forhold til betjening, systemets ydelse og komfort. Udrulningen af opdateringer til alle ID.3-, ID.4- og ID.4 GTX-kunder vil ske gradvist juli. I fremtiden vil Volkswagen opdatere softwaren i ID.-modellerne hver 12. uge.

Det interesserer dig muligvis også

Kompatibilitetskontrol. Her får du det første indblik i, hvilke mobile onlinetjenester der er til rådighed i din Volkswagen.  

Onlinetjenesterne. Sådan gør du din Volkswagen til en netværksforbundet bil.

Har du spørgsmål? Hurtige svar eller personlig rådgivning om vores digitale tjenester finder du her.

Det interesserer dig muligvis også

Oplysning - Volkswagen:

1.
Før du kan bruge VW Connect- / We Connect-tjenesterne, skal du have en Volkswagen brugerkonto, og du skal logge ind på VW Connect / We Connect med brugernavn og adgangskode. Desuden skal der indgås en separat VW Connect- hhv. VW Connect Plus eller We Connect hhv. We Connect Plus-aftale med Volkswagen AG online på www.myvolkswagen.net eller via appen Volkswagen” (fås i App Store og Google Play Store). Med VW Connect Plus / We Connect Plus har du efter overdragelsen af bilen 90 dage til at registrere bilen via www.myvolkswagen.net eller appen Volkswagen” og anvende tjenesterne i hele løbetiden for den aftalte gratis periode.  For kunder med VW Connect og VW Connect Plus: Brugen af de mobile onlinetjenester er mulig via en integreret internetforbindelse. Til brug af netradio, wi-fi-hotspot og Alexa – hvis til stede – kan der købes datapakker via den eksterne mobiltelefonipartner ”Cubic Telecom”, som kan bruges inden for dækningsområdet i mange europæiske lande. Datavolumenet for disse pakker kan bruges af alle brugere og passagerer i bilen. Oplysninger om betingelser, priser og understøttede lande findes på: vw.cubictelecom.com. Alternativt er det muligt at bruge netradio, wi-fi-hotspot og Alexa – hvis til stede – via en mobil enhed (f.eks. smartphone), hvis denne kan indstilles som mobilt wi-fi-hotspot. I så fald er de relevante tjenestefunktioner kun tilgængelige med en eksisterende eller en særskilt abonnementsaftale mellem dig og din mobiltelefoniudbyder og kun inden for den pågældende udbyders dækningsområde. Ved dataoverførsel via internettet kan der opstå yderligere omkostninger (f.eks. roaminggebyrer) afhængigt af den pågældende mobilaftale og især ved anvendelse i udlandet. For kunder med We Connect og We Connect Plus: Brugen af de mobile onlinetjenester er mulig via en integreret internetforbindelse. Til brug af streaming-tjenesterne, enkelte In-Car-apps samt wi-fi-hotspottet kan der købes datapakker via den eksterne mobiltelefonipartner ”Cubic Telecom”. Disse kan bruges inden for dækningsområdet i mange europæiske lande. Datavolumenet for disse pakker kan bruges af alle brugere og passagerer i bilen. Oplysninger om betingelser, priser og understøttede lande findes på: vw.cubictelecom.com. Alternativt kan disse tjenester benyttes via en mobil enhed (f.eks. smartphone), hvis denne kan indstilles som mobilt wi-fi-hotspot. I dette tilfælde er tjenesterne kun tilgængelige med en eksisterende eller en særskilt abonnementsaftale mellem dig og din mobiltelefonudbyder og kun inden for den pågældende udbyders dækningsområde. Ved dataoverførsel via internettet kan der opstå yderligere omkostninger (f.eks. roaminggebyrer) afhængigt af den pågældende mobilaftale og især ved anvendelse i udlandet. Brug af den gratis app Volkswagen” kræver en smartphone med passende iOS- eller Android-operativsystem og et SIM-kort med datafunktion og en eksisterende eller separat mobiltelefonkontrakt mellem dig og din mobiludbyder.    Det kan variere fra land til land, hvilke tjenester der er inkluderet i pakkerne VW Connect og VW Connect Plus eller We Connect og We Connect Plus. Tilgængeligheden afhænger også af bilmodel, udstyr og installeret softwareversion. Det gælder også for tjenesteydelserne fra tredjeparter. Tjenesterne står til rådighed i den respektivt indgåede aftaleløbetid og kan i løbet af aftaleløbetiden være genstand for indholdsmæssige ændringer eller sættes i bero. Du kan få nærmere oplysninger på connect.volkswagen.com og hos din Volkswagen Partner. Oplysninger om mobiltakster fås hos din mobiltelefonudbyder. 
2.
Før du kan benytte VW Connect og VW Connect Plus eller We Connect og We Connect Plus-tjenesterne til ID.- familien skal du have en Volkswagen brugerkonto, og du skal logge på VW Connect / VW Connect Plus eller We Connect / We Connect Plus med brugernavn og adgangskode. Desuden skal der indgås en separat VW Connect- / We Connect Plus- eller We Connect / We Connect Plus-aftale online med Volkswagen AG. Efter overdragelse af bilen kan du inden for 90 dage registrere bilen på myvolkswagen.net eller med appen Volkswagen” (fås i App Store og Google Play Store) og anvende tjenesterne i VW Connect Plus / We Connect Plus i hele den aftalte gratis indledende løbetid. Ved en senere registrering forkortes varigheden af den indledende løbetid. Den præcise løbetid kan du se i forbindelse med aktiveringen eller efter aktiveringen på myvolkswagen.net. Når den indledende løbetid for VW Connect Plus / We Connect Plus er udløbet, kan den forlænges mod betaling. Enkelte mobile onlinetjenester fra VW Connect / We Connect Plus eller We Connect / VW Connect Plus kan kun betjenes via appen Volkswagen”. Brug af den gratis app kræver en smartphone med passende iOS- eller Android-operativsystem og et SIM-kort med datafunktion og en eksisterende eller separat mobiltelefonkontrakt mellem dig og din mobiludbyder. Ved dataoverførsel via internettet kan der opstå yderligere omkostninger (f.eks. roaminggebyrer) afhængigt af den pågældende mobilaftale og især ved anvendelse i udlandet.  De mobile onlinetjenester er tilgængelige inden for den aftalte aftaleløbetid. Indholdet kan blive ændret i løbet af aftaleløbetiden. Det kan variere fra land til land, hvilke tjenester der er inkluderet i pakkerne VW Connect og VW Connect Plus eller We Connect og We Connect Plus. Tilgængeligheden afhænger også af bilmodel, udstyr og installeret softwareversion. Det gælder også for tjenesteydelserne fra tredjeparter. Du kan få nærmere oplysninger på connect.volkswagen.com og hos din Volkswagen Partner. Vær desuden opmærksom på de gældende generelle forretningsbetingelser for de digitale tjenester i ID.- familien.  
3.
Før du kan bruge Car-Net-tjenesterne, skal du have en Volkswagen ID konto, og du skal logge på med brugernavn og adgangskode. Desuden skal en separat kontrakt indgås online med Volkswagen AG. Hvis du vil bruge tjenesterne i den fulde løbetid, har du efter overdragelsen af bilen 90 dage til at registrere bilen via www.myvolkswagen.net eller appen Volkswagen App (fås i App Store og Google Play Store). Ved en senere registrering forkortes varigheden af gratisperioden. Anvendelse af de mobile onlinetjenester ”Guide & Inform” fra Car-Net er kun mulig med det valgfri Discover Media- og Discover Pro-udstyr. I tillæg har du behov for et mobilt, internet-aktiveret apparat (f.eks. smartphone) der er i stand til at fungere som et mobilt wi-fi-hotspot. Som alternativ kan du med ”Business”-telefongrænsefladetilføjelsen i forbindelse med Discover Pro-navigationssystemet anvende en mobiltelefon med ekstern rSAP (remote SIM Access Profile) eller et SIM-kort med en telefon og data valgmulighed. Car-Net-tjenesterne er kun tilgængelige med en eksisterende eller separat konkluderet mobiltelefonkontrakt mellem dig og din mobiltelefonleverandør, og kun inden for det respektive mobiltelefonnetværks dækningsområde. Afhængigt af den pågældende mobiltakst, og særligt ved brug i udlandet, kan der i forbindelse med dataoverførsel via internettet opstå ekstra omkostninger (f.eks. roaminggebyrer). På grund af volumen af data, der genereres under anvendelsen af Car-Net-tjenester, anbefales stærkt, at du indgår en aftale med flatrate for data med din mobiltelefonleverandør. Brug af den gratis Volkswagen App kræver en smartphone med passende iOS- eller Android-operativsystem og et SIM-kort med datafunktion og en eksisterende eller separat mobiltelefonkontrakt mellem dig og din mobiludbyder. Tilgængeligheden af Car-Net-tjenester kan variere fra land til land. Disse tjenester er tilgængelige inden for den aftalte kontraktperiode og indholdet kan ændres under kontraktperioden. Du kan få flere oplysninger om Car-Net på connect.volkswagen.com og hos din Volkswagen-partner. Du kan få oplysninger om mobiltakster hos din mobilleverandør.
4.
Kun tilgængelig i forbindelse med radioerne ”Composition”, ”Composition Colour” og ”Composition Media” og ”Ready 2 Discover” eller navigationssystemerne ”Discover Media”, ”Discover Pro” og "Discover Pro Max". App-Connect giver principielt mulighed for at benytte teknologierne Apple CarPlay og Android Auto. Begge teknologier hører under Apples og Googles ansvar, og Volkswagen AG har ingen indflydelse på den landespecifikke tilgængelighed af Apple CarPlay og Android Auto, hvorfor det kan afvige fra land til land, hvilke teknologier der står til rådighed. Tilgængeligheden af Apple CarPlay kan ses på https://www.apple.com/dk/ios/feature-availability/#apple-carplay og tilgængeligheden af Android Auto på https://www.android.com/intl/dk_da/auto/. Funktionerne kan gennemgå indholdsmæssige ændringer eller blive sat i bero i løbet af aftaleløbetiden. Der kan kun bruges godkendte apps under kørslen, så føreren ikke bliver distraheret. Vær i denne sammenhæng også opmærksom på, at nogle apps ikke tilbydes til begge teknologier. Oplysninger om kompatibiliteten med smartphones findes for Apple CarPlay på https://apple.com/dk/ios/carplay/, for Android Auto på https://android.com/intl/dk_da/auto/. Apple CarPlay er et varemærke tilhørende Apple Inc. Android Auto er et varemærke tilhørende Google LLC.