En nemmere hverdag med ServiceCam

Nyd livet

”Når man har to små børn, så er der fuldt tryk på i dagligdagen”, siger Caroline med et grin. ”Man er på farten hele tiden. Til skolen og tilbage igen, til børnehaven og tilbage igen. På indkøb, til fodbold, til lægen og på arbejde. Der er ikke tid til, at bilen er ude af drift. Vi bor et godt stykke uden for byen, så derfor er vi virkeligt afhængige af vores bil. Den er en del af familien”, siger Caroline med et grin.


Ikke flere omveje

Det er ikke altid lige let at finde balancen mellem værkstedsbesøg og andre ærinder. ”Det handler jo ikke om, at man bare skal aflevere bilen og hente den igen, når den er klar. Ofte starter det med, at man tager et kig på bilen sammen med en medarbejder, men nogle gange har jeg ikke tid til et omfattende tjek – jeg vil bare gerne aflevere min bil. Og hvis man er på arbejde eller på farten et andet sted, så skal man holde øje med telefonen hele tiden, så man ikke misser et opkald fra værkstedet. Det kunne jo være, at de fandt en fejl på bilen og har brug for en godkendelse af reparationerne. Det tager hele dagen og gør, at man ikke når lige så meget den dag. Forkert. Det var dengang.


”Jeg holdes opdateret”

”ServiceCam på video gør værkstedsbesøget meget nemmere, og gør også min dag meget nemmere”, forklarer Caroline. Hun var på værksted med sin Volkswagen for at få skiftet dæk, og hun tog imod tilbuddet fra Volkswagen partneren om at blive holdt opdateret. Senere på dagen modtog hun en e-mail, hvoraf det fremgik, at der skulle udføres flere reparationer på bilen. ”Hvis de ringede til mig og sagde, at lejerne til de tværgående bærearme var defekte, så ville jeg ikke ane, hvad det betød. Jeg ved virkeligt ikke meget om biler. Og mine kollegaer kan heller ikke hjælpe mig.” 


Digital kommunikation overalt

I Carolines mail er der et link, som hun kan bruge til at se videoerne. Hun får vist nøjagtigt, hvad der er gået i stykker på hendes bil, og hvad det vil koste at få det repareret. Dermed har Caroline fuldt indblik i processen og kan beslutte, hvad der skal gøres, uanset hvor hun befinder sig. ”Jeg godkendte reparationsordren, mens jeg sad på kontoret. Man kan aldrig være for forsigtig. For mine børn sidder jo i den bil hver eneste dag.”


Tidsbesparende

Det var ikke nødvendigt, at Caroline var til stede ved eftersynet af bilen, og hun blev holdt opdateret via video: enkelt, uafhængigt og transparent. Nu kan hun være sikker på, at hendes bil fortsat kan være en loyal og ikke mindst sikker følgesvend for hende og børnene.