En mand ved siden af ​​sin VW-bil med åben motorhjelm

Motor. 

Yder din motor det, den skal?

Motoren er det centrale element i din Volkswagen. Her kan du læse mere om, hvorfor den kører så støjsvagt og pålideligt med Volkswagen Original tandremme, tændrør og kølevæsketilsætningsmiddel.

Volkswagen Original tandremme.

Stærke, fleksible og udviklet til din motor.

Dine fordele

  • Det perfekte match.
    Til Volkswagens motorer, remstrammere og remskiver. For mindre støj og en mere jævn motorgang.
  • Effektiv.
    Pålidelig kraftoverføring. Maksimalt udskiftningsinterval på op til 360.000 km.
  • Spændstig og helt igennem robust – op til 360.000 km.
    Takket være glas og syntetiske fibre og en slidstærk overflade. Også under ekstreme forhold.

En tandrem er lavet af et solidt materiale, som pålideligt overfører kraften i længere tid – i ekstrem varme og kulde, og som samtidig er fleksibel nok til at tilpasse sig og hele tiden holde sig stram. Med andre ord: alt, hvad din motor kan ønske sig af en tandrem. Det er grunden til, at vi har designet Volkswagen Original tandremme på netop denne måde – så de passer perfekt til din Volkswagen.

Nyttig viden om tandremme.

Volkswagen Original tændrør.

Altid parat til at slå gnist.

Dine fordele

  • Skræddersyet.
    Særligt udviklet til din Volkswagens motor.
  • Længere levetid.
    Op til 90.000 km alt efter model.
  • Øget komfort og lavere forbrug.
    Takket være en jævn motorgang og nøjagtig placering af tændingsgnisten i forbrændingskammeret.

Hver gang, du træder speederen ned, kan din Volkswagen motor give nøjagtig respons og udvikle sin fulde kraft med Volkswagen Original tændrør. Årsag: De er udviklet specielt til din motor og er tilpasset til netop denne motors krav. De er pålidelige, sikrer optimal forbrænding og overopheder ikke. Giver støjsvag motorgang og lavere forbrug – op til 90.000 km.

Nyttig viden om tændrør.

Fyrværkeri for din motor.

For at skabe en støjsvag motorgang, arrangerer tændrørene nærmest et fyrværkerishow med tusindvis af gnister, og alt foregår præcist på millisekundet.

  • I gennemsnit slår et tændrør 3.500 gnister hvert minut.  
  • Tændrør skal kunne klare op til 3.000° C. 
  • De udsættes for tryk på mellem 0,9 og 30 bar. 
En mand ved siden af ​​sin VW-bil med åben motorhjelm

Kølesystem: Advarselslamper

Kølevæskestanden er for lav, eller der er fejl i kølesystemet.

Blinker: Der er fejl i kølesystemet.

Lyser: Kølevæskestanden er for lav.
Temperaturen er for høj, eller der er fejl i systemet.

Ligger den viste temperatur i advarselsområdet?
Stop, stands motoren, og lad den køle ned. Først derefter må du køre videre. Kontroller kølevæskestanden.

Ligger den viste temperatur i normalområdet?
Kontroller kølevæskestanden, når motoren er kølet ned, og efterfyld om nødvendigt kølevæske. Er væskestanden i orden? Advarsel: Fejl! Kør ikke videre, men kontakt derimod din servicepartner.


 

Fejl i motorens kølesystem.

Kør ikke videre!
Tilkald eksperthjælp.
 

 



 

 

 

 

 

Kølevæskestanden for naturgas- eller autogasmotoren er for lav.

Undgå høje motoromdrejningstal og stor motorbelastning.

Volkswagen Original G13 kølevæsketilsætningsmiddel.

Maksimal beskyttelse med maksimal ydelse.

Beskytter din motor mod overophedning, kalkaflejringer, rust, korrosion og frost, og der spares omkring 35.000 t CO2 om året blot med en indledende påfyldning på alle Volkswagen biler: Læs mere om Volkswagen Original G13 kølevæsketilsætningsmiddel, hvordan man efterfylder, og andre nyttige ting, man bør vide om kølesystemet.