2.3.47.2, 2017-10-10 18:26:25

Nogle kalder det hybrid. Vi kalder det GTE.

Plug-in hybrider fra Volkswagen er nogle af de mest potente hybridbiler på markedet. Og så er de lidt smartere end almindelige hybrider, de kan nemlig også oplades via en stikkontakt. Det er derfor at vi kalder dem plug-in hybrid.  

 

Volkswagen plug-in hybrid – kort fortalt.

Er du interesseret i en el-bils støjfrie og flydende bevægelser, men samtidig ikke helt klar til at give slip på den hurtige og stærke benzinmotor?

Lad op via en stikkontakt.

Det er let at oplade din plug-in hybrid fra Volkswagen. Du skal blot tilslutte den til en helt almindelig stikkontakt. Den type opladning er en stor fordel, for så behøver du ikke at bruge benzin på at lade bilen op, mens du kører.

Skal opladningen gå hurtigt, kan du vælge en ladeboks, fx fra Clever som vi samarbejder med om at udvikle gennemtænkte ladeløsninger. 

Det tager maks. 4 timer og 15 minutter i en stikkontakt og kun 2,5 time med vores smarte wallbox. Men du kan også lade elmotoren lade op ved genvinding af bremseenergi, mens du bruger benzinmotoren. 

*Volkswagen plug-in hybridbiler er lokalt emissionsfri når de køres i e-mode. Det vil sige, at bilen i sig selv ikke udleder CO2 under e-kørsel, men der kan være udledt CO2 i forbindelse med produktionen af den strøm, som bilen kører på. Du kan selv begrænse emissionerne yderligere ved at vælge strøm fra en leverandør, der benytter bæredygtige energikilder.

 

Lad op, mens du kører

Plug-in hybridbiler er praktiske, fordi du kan lade op via stik. Men de er også smarte, når de selv lader bilen op, mens du bremser, eller blot når du løfter foden fra speederen. Du kan selvfølgelig altid bruge benzinmotoren til at oplade batteriet, hvis du har travlt. 

  • Lader selv op, når du løfter foden fra speederen.
  • Lader selv op, når du træder på bremsen.
  • Lader selv op, når bilen motorbremser - fx ned af en bakke.

 

Det bedste fra begge verdener – og en hel del mere.

*Volkswagen plug-in hybridbiler er lokalt emissionsfri når de køres i e-mode. Det vil sige, at bilen i sig selv ikke udleder CO2 under e-kørsel, men der kan være udledt CO2 i forbindelse med produktionen af den strøm, som bilen kører på. Du kan selv begrænse emissionerne yderligere ved at vælge strøm fra en leverandør, der benytter bæredygtige energikilder.

Pressen skriver

Pressen har ros vores Golf GTE, nedenfor kan du læse et par uddrag: 
"Jeg må sige, efter at have prøvet Golf GTE af flere omgange, og prisen er kommet så langt ned, så overvejer vi simpelthen at skifte vores dieselbil ud" Jan Lang, markedsanalytiker hos Bilbasen og Bilinfo

Nej, du går ikke i stå, hvis elmotoren i din hybridbil løber tør for strøm. I stedet tager TSI-motoren over, og du kører videre uden problemer. I løbet af turen kan det endda lykkes dig at oplade elmotoren igen ved regenerering af bremseenergi. 

Nej, og slet ikke hvis du vælger en hybridbil fra Volkswagen. Alle vores hybridbiler er GTE-modeller, der er særligt potente. Vores Golf GTE har en samlet ydelse på 204 hk og en tophastighed på 222 km/t, mens Passat GTE kan prale af helt op til 218 hk. 

Alle hybridbiler fra Volkswagen er plug-in hybrider, og det betyder, at du kan lade dem op via et stik. Skulle elmotoren løbe tør for strøm, mens du er på farten, kan du oplade batteriet ved at regenerere bremseenergi, men du kan selvfølgelig også vælge at bruge brændstof på at lade den op. Men i princippet sparer du brændstof med en plug-in hybrid.  

Alle hybridbiler fra Volkswagen er plug-in hybrider, og det betyder, at du kan lade dem om via et ladestik, præcis som i en elbil. Dermed behøver du ikke bruge brændstof for at lade batteriet op. 

Ja, det kan du sagtens. Vores hybridbiler har nemlig en imponerende rækkevidde. Fx kan du komme over 1000 km i vores Passat GTE. Du er heller ikke betinget af at have adgang til et ladenetværk, når du kører på sommerferie i en hybridbil fra Volkswagen. Du kan nemlig altid lade elmotoren op ved at regenerere bremseenergi.